Golfmarathon Biltse Duinen
Het was de mooiste zomerdag van het jaar, terwijl de herfst officieel zijn intrede al had gedaan, donderdag 29 september 2011. Golfpark de Biltse Duinen lag er prachtig bij, kortom de ideale omstandigheden voor Jerome Drieënhuizen om de eerste golfmarathon van de Axel Foundation te lopen.
Om 12.00 uur startte hij en liep tot de avond inviel om 19.40 uur. In totaal liep hij 68 holes, een hele knappe prestatie! Jerome kijkt enthousiast terug: "een mooie dag, ik heb lekker gespeeld en een flink
bedrag opgehaald". Ook Jeroen de Jong, directeur van Golfpark de Biltse Duinen blikt tevreden terug: "leuk dat wij het podium voor dit evenement konden bieden, ik stel de golfbaan ook volgend jaar graag aan de Axel Foundation beschikbaar, dit smaakt naar meer!
de Lage Landen steunt Axel Foundation
De economische situatie geeft een dynamische en soms hektisch tijd.
Creatieve oplossingen zoeken, toegevoegde waarde leveren, waarborgen
van onze positie, het zijn allemaal ingrediënten die de agenda bepalen.
Soms is het goed eens stil te staan bij een bericht van een hele andere
orde.
Danny Drieënhuizen (rechts), accountmanager zakelijke relaties bij
Rabobank Utrecht kreeg afgelopen januari het nieuws dat zijn toen
3 maanden oude zoontje Axel een ongeneeslijke levensbedreigende
stofwisselingsziekte heeft. De kwaliteit van leven evenals de
levensverwachting is onduidelijk. Een verschrikkelijk bericht voor zijn gezin.
Een afgeleide conclusie is dat Axel geen onderscheidende kwaliteiten zal
ontwikkelen en daardoor geen gelegenheid krijgt om een maatschappelijke
bijdrage te leveren. Daarom hebben zijn ouders de Axel Foundation
opgericht. De Axel Foundation (www.axelfoundation.nl) neemt het zetten
van Axel zijn footprint over. Het concept is eenvoudig. Met ludieke acties
worden gelden ingezameld om te doneren aan stofwisselingsziekte
gerelateerde doelen en het subsidiëren van het welzijn van Axel waar de
AWBZ daarin niet voorziet. Na de start in september is inmiddels al € 1.150
gedoneerd! De inzameling van gelden gaat via verschillende kanalen. Zo
wordt er bijvoorbeeld wijn verkocht (inmiddels bijna 2.000 flessen), is er
een samenwerking met de Vriendenloterij en worden veilingen gehouden.
Het onderwerp raakt Quido Schaafsma (links op de foto), jonge vader en regiomanager Midden
Nederland. Al snel werd bekeken welke bijdrage De Lage Landen kan leveren. Het indienen van een
verzoek bij de directie voor een gesigneerd shirt van de PSV selectie voor een veiling werd snel
gehonoreerd. Onlangs heeft Quido het shirt aan Danny overhandigd op het kantoor van Athlon Car
Lease in Nieuwegein. Quido: "zelf ben ik vader van een gezonde dochter en ik realiseer me des te
meer hoe dankbaar ik daar voor ben. Ik vind het vanzelfsprekend om een bijdrage te leveren aan het
succes van de Axel Foundation". Danny was verrast door het initiatief: "hartverwarmend hoe ook De
Lage Landen betrokkenheid toont en meehelpt om ons te helpen steunen. Er is nog veel te winnen op
het terrein van stofwisselingsziekten en dit gaat zeker helpen".
Wil je ook een bijdrage leveren? Biedt op het PSVshirt, meldt je aan om mee te spelen in de
vriendenloterij, zet een high five of doe een donatie.
Inspiratie en doen
Als alles al een keer gezegd is en alles buiten je macht om gebeurt
Als de tijd niet stilstaat en verandering niet in jouw handen ligt
Als je op zo'n moment toch iets wilt doen, iets wilt betekenen
Wat doe je dan?
Op 2 april ging ik met een zonnige dag in het vooruitzicht en vol goede zin met mijn volgeladen auto richting Boerderij Nieuw Bureveld waar hun halfjaarlijkse kinderkledingmarkt voor het goede doel gehouden werd. Die ochtend was ik 'marktkoopvrouw'. Ik verkocht de tweedehands kinderkleding die vrienden, vriendinnen, collega's en familie aan mij hadden meegegeven.
De kinderkledingmarkt is een 'helpende hand' voor mensen die 't misschien niet zo breed hebben en daar voor een acceptabele prijs toch kwalitatief goede tweedehands kleding kunnen aanschaffen. Toch stond ik daar niet alleen voor dat doel, mij ging het om de "win-win" en dus ook om de opbrengst.
Zonder verwachtingen. Wel hoop! Werd het een tientje? Twintig euro? Misschien wel meer? En publiciteit! Aan de kledingstukken zat een 'tag' van de Axel Foundation onder het mom van "spread the word!" Zo kreeg iedereen die iets uit mijn kraam kocht notie van de Axel Foundation.
Uiteindelijk kan ik na een leuke en succesvolle dag de Axel Foundation een stapje dichter in de richting van een nieuwe footprint brengen met een bedrag van €100,=. Als alles al een keer gezegd is en de tijd niet stilstaat, is een ludieke actie fijn om te doen.
Heb ik jou geïnspireerd? Graag lees ik over jouw actie!
Dinja van Heeringen